Tuesday 14 May 2013

                                  .......... YANG TERTUTUP ITU INDAH......

ASSALAMUALAIKUM WBT..

       alhamdulillah,berjumpa lagi kita pada entry kali ini..sudah lama agaknye sy xupdate papew kt sini..masa sangat2 terhad,alhamdulillah sy " curi " sedikit masa untuk berkongsi sedikit perkongsian dgn kawan2 semua.. 
   
       Yang tertutup itu sangat2 indah.. MASYA ALLAH..wahai perempuan2 sekalian,tutup lah aurat mu itu. jagalah akhlakmu juga perhiasan peribadimu..simpan lah ia untuk tatapan untuk yang 'HALAL" sahaja..sebaik-baik wanita solehah ialah yang menjaga akhlak,tutur katanya serta menutup aurat.
dalam al-quran allah ad berpesan ::


    ” Janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka, atau bapa mentua mereka, atau anak-anak mereka, atau anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan. ” [ An-Nur : 31 ]

     perempuan2 yg belum berkahwin,dosanya tidak menutup aurat ditanggung oleh bapanya..klau da kawin,dosanya ditangung oleh suaminya.jika sayangkn 2orang lelaki itu,maka tutuplah auratmu sekalian..yang tertutup itu indah.

Antara kelebihan menutup aurat :

1) mendapat redha allah
2) dijauhkan dari dijilat api neraka
3)menjaga kehormatan diri
4) dijauhkan dari fitnah
5) menjaga syariat allah
6) mengelakkan diri dari perkara yang melalaikan

MASYA ALLAH,sungguh indah jika ditutup dan dijaga dengan rapi..AYUH sahabat2 semua,sama2 kita menjaga syariat ini,agar indah terpelihara..

jadilah dirimu mawar syurga yang indah dipandang,,,

No comments:

Post a Comment