Friday 31 May 2013

:::: JODOH ITU RAHSIA ALLAH ::::



Assalamualaikum,dan salam kasih sayang semua :)
sekarang musim cuti sekolah kn?? Alhamdulillah,ramai sangat2 yang mendirikan Baitul muslim sempena cuti sekolah ini. Maklum laaa,nk rebut peluang semua ahli keluarga dapat berkumpul bersama-sama bukanyee senang kn.. dan ramai juga yg kawin muda diusia awal 20-an..Alhamdulillah jodoh mereka sampai awal..

Jodoh datang tidak dipinta,Namun semuanya ketentuan Allah semuanya.Ada yg belum bersedia,tiba-tiba disebalik tidak bersedia itu allah dtgkn 'imam' buatnya.Namun,ada yang ditunggu-tunggu tak juga tiba bakal 'imam' itu..Duhai hati,bersabarlah..cepat atau lambat,surat tersurat di luh mahfiz siapa jodohmu.

Ada juga yang bercinta cintun hampir 10 tahun. Tapi takdir allah,tidak dapat diduga.Jodoh yg diharap berkekalan tidak sampai ke jinjing pelamin.Semua 'kuasa' ditangan allah. Tetapi,ada yg tidak pernah kenal,apatah lagi bersua dan bercakap.tup2 mereka bertemu jodoh. Masya Allah...
IndahNya aturan Allah kn..

                           ya ALLAH,jika aku jatuh cinta
                          cintailah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMU
                          agar bertambah kekuatanku untuk mencintainya

Namun agak kecewa dengan segelintir remaja zaman sekarang. Mereka terlaku taasub dgn 'cinta monyet'.hehe..sy dulu pon pernah remaja. Pengalaman sebagai remaja itu la sy jadikan sebagai pengalaman yg paling tidak dpt dilupakan.Bukan mengalaman 'bercinta na'..heee..xsalah nak bercinta wahai sahabt sekalian.tetapi,cuma pandai-pandai la menjaga diri agar tidak 'terbabas'.Konsep cinta islamik heboh diperkatakan,Namun bukanye senang nk bercinta secara islamik kn.Hati yang berkata tidak diikuti dengan perbuatan.Senang2 terus kawin la ye..

Ada segelintir mereka tidak mengetahui jodoh mereka..Jalan terbaik adalah meminta petunjuk allah,iaitu solat istiqaroh.Jika petunjuk baik,maka dia adalah jodoh terbaik mu.Dan untuk mnegetahui dia adalah jodoh kita,apabila denganya hati kita menjadi tenang..

Oleh itu,bagi yang sudah 'terusik hatinya' maka percepatkan walimahnya..Usah ditangguhkan bait muslim itu,kerana ada ganjaran didepannya,Jangan takut kawin muda,dengan alasan belum bersedia,xcukup duit dan sebagainya. Namun,percayalah allah akan meberikan keluasan rezeki buat mereka yang mengidupkan sunnahNya.. SELAMAT PENGANTIN BARU buat sahabat2 yang mendirikan bait muslim..Doakan saya juga..hehehe..

1 comment:

  1. jiwang kak da kita...hehe...sejak bile?...nanti nak kahwin jangan lupa jemput mahanis yea...hehe(^_^)

    ReplyDelete