Tuesday 23 April 2013

;;;;;; Senyum ohhh Senyum ;;;;;;
Bismillahirrahmanirrahim.....Alhamdulillah berjumpa lagi kita untuk meneruskan sisa dakwah junjungan Nabi muhammad saw......

          Entry kali ni saya nak berkongsi tentang "senyuman" ^_^. Senyuman yang terukir dari raut wajah kita memberikan seribu pengertian. Senyuman  juga ad 2 jenis iaitu senyuman ikhlas dan juga senyuman palsu. Disebalik senyuman itu tersimpan seribu pengertian.Ada kalanya,orang buat-senyum meskipun hati sengsara.Adakalanya terus xd mood bila ada masalah. Bila hati berbicara,mulut hanya senyum *_*.Allah hadirkan manusia yang perbagai ragam..

*boleh jenguk link ini utk mngetahui makna senyuman 

sentiasa senyum walaupun pahit

senyum itu sedekah ^______________^
bagi yang nk cari pahala banyak2, jom senyum ye..tak salah jika memberi senyuman,kerana dengan senyuman boleh menghiburkan hati dan juga menhilangkan segala kedukaan..
SUBAHANALLAH MAHA SUCI ALLAH


Jika tak mampu sedekah dengan wang ringgit,cukuplah dengan senyuman dibibir manis anugerah allah itu.senyuman juga merupakan hidayah dari allah untuk semua hambanya dimuka bumi ini.
\\
RASULULLAH juga mengajar kita untuk senyum,kerana senyum merupakan 1 ibadah. Kadang-kadang tanpa disedari,senyum itu datang sendiri dari bibir manis kita.

    Antara kelebihan senyum itu ^_^
  # Senyum membuatkan kita nampak menarik
  #senyum membuatkan perasaan kita menjadi lebih baik
  #senyum dapat menjauhkan dari sifat negatif
  # senyum juga dapat menghilangkan stress

Sahabat-sahabat semua,jom senyum sama-sama nak cari pahala lebih ..semoga kita tergolong dikalangan ahli2 syurga.ALLAHUMMA AMIN..
    


No comments:

Post a Comment